26 Kasım 2012 Pazartesi

İKİ RESİM ARASINDAKİ ÇOK SAYIDA FARKI BULMAK VE HOBİ VAKTİ BLOĞUNA SELAMLAR

Eltimleri bir ara puzzle merakı sarmıştı. Öyle ki, 1500-2000 parçalı bir kaç tane birden alıp birini bitirip diğerine başlıyorlardı. Bir kaç tanesini çerçeveletip kendi evlerine astılar. Kendi evlerinde asacak duvar kalmayınca, sıra çerçeveletip hediye vermeye geldi. 
 
Bu resim de bizim payımıza düşen bir puzzle. Ama bunda bizim de emeğimiz var. Gerçi hemen hemen yaptıkları bütün puzzlelarda emeğimiz var ya, neyse. Çünkü koca bir puzzle masa üstünde duruyor, sohbet ederken, çay içerken, gözünüz renklere ayrılmış tabaklardaki bir parçaya takılıyor, bir de resim üzerinde genel renk dağılımları ve öbeklenmelerine yoğunlaşıyorsunuz, yerinizden kalkıp o parçayı tam da o belirlediğiniz yere veya yakınlarında bir yere cuk oturtunca iş çığırından çıkıyor, soluksuz 8-10 parça daha koyup ancak rahatlayabiliyorsunuz. 

Bu puzzle meselesi çekirdek çitlemek kadar hastalıklı bir şey: Başladınız mı bırakamadığınız işlerden:) Mesela ön planda görünen evin pencereleri, avlusu ve çiçeklerinde emeğim büyük. Tabi puzzle meraklılarının, "efeysen, gökyüzü ve denize de bir el atsaydın" dediğini duyar gibi oluyorum ki bilmeyenlere söyliyeyim, işin en zor kısmı, aynı renk tonlarıyla dolu, renk geçişinin az olduğu gökyüzü, deniz, orman, ağaç, çiçek gibi kısımlardır. Almayayım şekerim, bu faaliyetin meraklısı eltim, ben değilim. Ben gittikçe geldikçe zevkli yerlerinden küçük dokunuşlar konduruyorum, o kadar. 
Akşamları blog blog gezerken sevgili Hobi vakti arkadaşımın bloğundaki resmi gördüm ve kayıtsız kalamadım. Gördüğünüz gibi aynı kıyı, aynı ev. Bizimki biraz daha yakın zamana ait. Kıyı boyu evler neredeyse aynı kalmış. Ancak bizimkinde kıyının devamına bir iskele yapılmış, bayırdan bir iki ağaç kesilmiş, yokuşun ortalarına doğru bir bina daha kondurulmuş, hobi vaktinin puzzlenda daha romantik bir hava var çünkü tekneler bağlı, evin doğal taş rengi çok belli, kiremitler daha kırmızı, renkler eski fotoğraflar gibi daha sarımtrak. Bizimkinde daha güncel bir durum söz konusu çünkü tüm tekneler motorlu olmuş, ev beyaz badana görmüş, daha fotografik bir hava var. Işığın geliş açısı aynı dikkat ettiyseniz, galiba bu manzara en iyi bu ışıkta görüntü veriyor; dün de bu gün de:))
Sevgili Hobi Vakti benim zevkle takip ettiğim bir blogcu. Ellerine sağlık diyorum. Ayrıca eltimlere gittiğimde unutmazsam evdeki diğer puzzllarını da görüntülemeyi düşünüyorum.

2 yorum:

  1. Bendende selam olsun size ve bu satırları okuyan herkese :)

    Ne hoş bir tesadüf olmuş. Resimler arası karşılaştırma yaptığımızda zamanla bir çok şeyin değiştiğini görme imkanımız oldu.

    Aslında benim yaptığım puzzle daki hali ne kadarda güzelmiş değil mi?

    YanıtlaSil
  2. benide acayip sarmış durumda...
    bitirmeden kalkmıyorum başından
    ne boynum kalıyor ne belim :D

    YanıtlaSil