30 Ekim 2011 Pazar

TEFLON TENCERE PASTASI

Aşağıda 1 hafta ara ile yaptığım 2 ayrı pastanın resimleri var. Aynı malzeme ve teknikle çalıştım. Sadece kakaoyu birinin kekine, diğerinin kremasına koydum, o kadar. Bir sürü fotoğraf çektim. Tabiki profösyonel çekimler olmadığından, bir orasından, bir burasından çekiyorum. Teknik meknik hak getire elbette. Sonra da bütün resimleri yayınlamak istiyorum. Hani benim de şöyle görselliği mükemmel fotoğraflarım olsa, tek bir karede işi halledeceğim ama, yok. Fotoğraf tekniğini bırakın, pastanın kesimi bile güzel olmamış. Yine de bu tadının garantisini bozamıyor. Yapın ve afiyetle yiyin.








KEK MALZEMESİ:


  • 5 yumurta

  • 1 su bardağı şeker

  • 1 su bardağı pirinç unu

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 pk. kabartma tozu

  • kakao (isteğe bağlı)

Kek hamuru tutturulur. Margarinle yağlanmış teflon tencereye dökülür. Ağzı hiç açılmadan, ocağın en kısık ateşinde 30-45 dakika pişirilir.


İlk 30 dakika kapağı hiç açmayın. "Ocağınızın en kısık ateşi" biraz belirsiz bir ifade olduğundan, kalan 15 dakikayı kürdan batırma testi ile bitirmenizde fayda var. Soğuyunca keki enine 2 parçaya bölüp arasına ve üstüne krema sürüp süslüyorsunuz.


KREMASI:



  • 1 yemek kaşığı pirinç unu

  • 2 yemek kaşığı un

  • 2 su bardağı süt

  • 6 yemek kaşığı şeker

  • vanilya

  • kakao (isteğe bağlı)

Bu tariften muhallebi gibi pişiriliyor.



KENDİ EKLEMELERİM:



  1. Bana verilen tarif budur. Ama ben içine 1 paketten krem şanti hazırlayıp hem muhallebi hem de şanti soğukken mikserle karıştırarak çırpıyorum. Krema olarak bunu kullanıyorum. O gün değil ama ertesi gün tadı mükemmel oluyor.

  2. Kremayı kakaolu yapacaksam, muhallebisi pişip altını kapatınca o günkü bonkörlüğüme bağlı olarak 1/2 veya 1 paket çikolata katıp karıştırarak eritiyorum. Tabi çikolatanın miktarı, o anda canımın çikolata çekmesine (çekeceği kesin de ne kadar çekeceğine) falan da bağlı bir durum.

  3. Evde çikolata yoksa kahvaltılık Nutella, Şokella falan da iş görür. Kavanozun 1/3 ünü falan boca edin.

  4. Evde çikolata adına hiç bir şey yoksa kakaolu krem şanti de hazırlayıp muhallebi soğuyunca karıştırabilirsiniz ama çikolata bence esastır.

  5. Kakaolu krem şanti de yoksa muhallebiyi ocaktan alıp, içinin sıcağıyla erimesi için 20-25 gr kadar margarin ekleyebilirsiniz. Yine de imkanı varsa, çocuğu bakkala falan gönderip çikolata aldırın.

  6. Çocuk okuldaysa dolapları bir karıştırın, bir kaç eksik daha tespit edin. Gidin markete sıkı bir alışveriş yapın kardeşim.

  7. Anlaşıldığı üzere çikolata krizim tuttu. Gidip zulaları bi karıştırayım.

3 yorum:

  1. güzel tarif

    nilgün komar

    YanıtlaSil
  2. Tarifin yanında 'kendi eklemeleriniz' çok hoş olmuş. Gece gece güldürdünüz beni. Allahda sizi ve hepimizi güldürsün.

    YanıtlaSil